Mina drömmars USA!

Fick ny fart på mina drömmar igen häromdan. Om jag fick välja helt och hållet själv så skulle jag flytta till det förlovade landet USA och jobba, inte kanske för livet ut men i alla fall för några år. Jag tror att det, inte bara för mig själv men också för mina barn, skulle vara en otroligt stor och värdefull erfarenhet. Efter prat med min älskade livskompanjon vet jag att han inte är helt avigt inställd på idén heller och det är bra, då kanske min dröm kan slå in någon gång! Jag har kollat runt lite ang detta, Green Card applications, bostäder, arbeten/praktik etc men det känns mest som om jag bara famlar runt i en dimma, fattar inte hur folk lyckas genomföra såna projekt. Det skulle vara betydligt enklare om bara jag skulle fara men nu handlar det ju om hela familjen, hur fixar man skola åt kidsen t ex?

Aja, detta kommer inte att hända i morgon (om alls) så det finns tid till att reda ut detta. Först och främst kanske jag skulle genomföra en annan av mina drömmar (jag har tre stora :) Det är att bila genom samma land. Hyra/köpa en bil i öst och bila till väst och turista som en galning. Det tror jag får bli om några år då barnen är lite större då jag har tänkt mig vara borta kanske någon/ett par månader.

Varför är jag då så inne på just USA kan man ju fråga sig. Jag tror att det är bl a eftersom världen blir hela tiden matad med USA-allt-möjligt. Amerikansk musik, filmer, politik, hamburgare, allt. Det är nog själva fenomenet USA jag vill uppleva. Är saker och ting som jag föreställt mig? Coolt om inte annat skulle det vara, både att turista och bo där!

Over and out! ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Drömmar ska behållas, fantiseras och tänkas på... någon kanske genomförs någon annan inte... det där med att bila igenom, låter ju inte helt omöjligt, jag menar helt praktiskt.. och kanske något som kan vara grymt kul att göra med hela familjen då barnen är stora nog. =)



Bo i USA, så är det ju detta gröna kort... vet att min kompis var med i en utlottning om detta och hon fick faktiskt grönt kort därigenom.. men hon hade inte pengarna för det just då och hon hade precis fått jobb nere i Göteborg...



Men det är väl smart att tänka på sådant redan nu?! för då hinner du ju kolla upp allt praktiskt i förväg. så är det inte så mycket att fixa.. du får skaffa en checklista och skriva ner allt som skulle behövas för en USA resa samt en flytt till USA.



Kan ju vara så att du får jobb och flyttar före, sedan får du fixa det praktiska där på plats och familjen kommer efteråt. Tror det är lättare för dem att komma efter om du fått grönt kort.. men detta har jag ingen koll på! :) Lycka till!

2011-04-04 @ 19:17:17
URL: http://jolisliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0