Sol och backslick

Kan man få tro att våren är här för att stanna nu? Satt och åt lunch idag utanför Lindellhallen på universitetet tillsammans med några av mina sköna klasskamrater. Solen sken och det var varmt och gott. Då jag skulle promenera hem knölade jag ner skinjackan i väskan, plockade fram solbrillorna, stoppade öronpropparna i öronen, satt på musiken, tjingade på töserna och påbörjade min otroligt härliga promenad hem! Inte alltid är det kul att ha en halvtimmes promenad mellan hemmet och universitetet (som vid -25 och blåst) men dagar som idag är jag mer än nöjd över avståndet. I morse när jag gick hemifrån njöt jag ordentligt också måste jag säga. Det var lagom varmt och sådär nyregnat-fuktigt i luften, gott för luftvägarna.

Väl hemma slängde jag av mig dojjorna, behöll brillorna på och tog fram solstolen. Vi har ju världens bästa läge på vår altan och där placerade jag mig i eftermiddag. Jag är inte särskilt motiverad att läsa kurslitteratur just nu, inget vill fastna liksom. I alla fall så fick en bok följa med mig ut. Klart att jag nästan somnar där jag sitter! In igen alltså och raka vägen i säng. En timmes power-nap och jag är som ny :)

Från en sak till en annan ... När jag och en tjej ur klassen står och väntar på att få vår mat vi beställt till lunch dyker tre grabbar upp i kön och ska handla mat de med. En av grabbarna öppnar munnen och säger något och det verkligen skriiiker "ekonom från Stockholm!" Varför? Ja det kan man fråga sig. Bred stockholmska var det i alla fall och varför flyttar grabbar med såndär backslick upp hit? Kanske för att läsa på Handelshögskolan, varför annars?? Ser inte riktigt nån annan anledning ... säger fördomsfulla jag.

Kommentarer
Postat av: Camilla "Katt"

Det är väldigt enkelt - de har för dåliga betyg för att komma in på skolan i Stockholm ;) Eftersom jag bor och jobbar här nere är jag, åtminstone för tillfället, glad att jag får slippa några av dem!

2011-04-12 @ 11:37:29
URL: http://enkattsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0