Blogga? Jag?

Jo jag hade tänkt börja blogga. Jag har alldeles för mycket funderigar i mitt lilla huvud som behöver skrivas ner och utvecklas. Tråkigt är det ju att skriva på papper och det är bara jag själv som tar del av dem. Lite underlig kan man ju upplevas vara om jag vid besök tar fram min dagbok och säger "läs vad jag skrev om häromdan". Det blir bara konstigt, så då passar en blogg alldeles utmärkt!

Idag börjar min föreläsning 15.15. Otroligt konstig tid att börja dagen på! Jag lämnade kidsen på dagis 8.30 som vanligt. Sen hade jag tänkt att jag skulle sitta och titta igenom kurslitteraturlistan. På listan finns en massa litteratur som är delar av annan litteratur och det känns mest snurrigt att söka reda på allt. Språksociologi-boken har jag dock beställt. Och en annan bok som jag inte minns vilken det var, *öh*. Engagerad till 100!
Men så kom jag ju på att vår router inte har fungerat på länge, skulle jag kanske ta och fixa det först? Jodå, det skulle jag. Efter en himla massa krångel fick jag till det och vi kan ännu en gång surfa trådlöst, wohoo! Men sen då, skulle jag inte kolla på litteraturlistan då då? Neej, jag fick istället en snilleblixt att jag skulle googla på blogg och starta upp min. Så nu sitter jag här, en och en halv timme senare. Hmm, snart är det lunchdax för sen bär det av till Iksu en sväng innan föreläsningen. När ska jag nu kolla på listan? En snabbis kanske snart... kanske. Läste i alla fall ut en av kursböckerna igår, Språk och genus (tror jag den hette). 55 sidor på 5 timmar. Oj vad jag är snabb!

Kommentarer
Postat av: Linn

Välkommen in i bloggvärden!! ett sjukt bra sätt att ordbajsa av sig sina tankar på internet, hihi.

KRAM på dig vi ses kvart över tre, och jag tycker också att det är en sjukt konstig tid att gå skola.. varför inte fortsätta 10.15-12?

2011-01-18 @ 11:08:48
URL: http://opsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0