Nytt stickprojekt!

Håller på med mitt senaste stickprojekt, ett par handledsvärmare. Den här gången är det tänkt till mig själv för en gångs skull! Har inte stickat i flätmönster förr så bara det är en kul grej att prova på. Tydligen går det ganska bra :) Med alla strumpstickor och en hjälpsticka blir det stundvis ganska stickit (hehe) och smått omständigt men det går! Garnet är ganska ulligt och det går inte riktigt att få samma luftighet i maskorna som annars så de blir lite tighta. Men det går nog ut sig. Bonusen är starka muskler i händerna, speciellt de mellan knogarna! Fina verkar de bli också! Har en tendens att påbörja nya projekt allt för ofta. Det har jag blivit bättre på som tur är då jag för ett år sedan kanske startade ännu ett nytt projekt: avsluta projekt jag håller på med innan jag påbörjar ett nytt! Tillfredsställelsen att faktiskt göra klart det jag håller på med var härlig :) Så många av dessa är nu klara! En ullig hund är dock kvar, mönstret är på norska och det var inte så simpelt att förstå som man skulle kunna tro. Har alltså fastnat men får ta tag i det igen snart. Jag har också kvar mitt egentliga huvudprojekt, en tröja med polokrage till min son. Han är väldigt avig mot halsdukar så på vintrarna har han tröjor med polokrage istället, uppfälld och som funkar alldeles utmärkt som replacement för halsduken. Nu har han vuxit ur tröjan han fick för ett par år sedan av gammelmormor så det är dags för en ny. Den är bara just nu lite småtråkig att göra. Stickar på rundstickor och det ska stickas 18 cm innan det är dags för mönstret så det jag gör nu är att sticka resår runt och runt och runt och runt. Enformigt och tråkigt i längden. Och är man en sån som jag så blir man snabbt uttråkad av enformighet. Så för att motivationen ska stiga igen ligger den på paus och handledsvärmarna stickas istället.
Två glassar har jag förresten också hunnit virka till barnen undertiden :)

Borde egentligen läsa kurslitteratur nu och inte sticka (eller blogga) men med för mycket att läsa blir nästan inget läst. Förra veckans Bourdieu tog musten ur mig. Till nästa vecka ska vi läsa två hela böcker + delar ur två andra. *suck* Tur är att en av de hela böckerna är en skönlitterär bok (Svinalängorna). Ska nog börja med den idag. Alla de andra är utlånade från UB så där är en orsak att inte läsa :) Hann inte med en annan bok (eller två egentligen) till förra veckan så den ska läsas också. Sen har vi ju alla dessa alldeles för många spanska glosorna som ska matas in i huvudet. Nä, blir trött av att bara komma fram till vad jag har att göra i pluggväg så jag får nog ta en stickpaus igen och fantisera om framtida drömjobb :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0